ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 62/36
24 червня 2009 року 15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф.
Відсутні: Льовочкін С.В., Матвієнко А.С., Черноморов О.М.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Юрчук Ю.А., Шкуріна Л.Б.
Запрошені:
Табачник Д.В. – народний депутат України;
Романюк П.А. – Перший заступник Міністра економіки України;
Нога М.П. – Шосткинський міський голова;
Демченко І.І. – Охтирський міський голова;
Костинюк Б.І. – заступник Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
Ткачук А.Ф. – заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва України;
Гапотченко В.І. – Заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Ляхович В.А. – головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України Інформаційного Управління Апарату Верховної Ради України;
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про призначення позачергових місцевих виборів:
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області.
2. Про проект Постанови про звільнення Вакарчука І.О. з посади Міністра освіти і науки України (реєстр.№4688, н.д. Д.Табачник, Ю.Бойко, В.Горбаль, А.Толстоухов).
3. Питання адміністративно-територіального устрою:
3.1. Про встановлення меж міста Красноперекопськ та Красноперекопського району Автономної Республіки Крим.
3.2. Про встановлення меж міста Охтирка та Охтирського району Сумської області.
3.3. Про встановлення меж міста Шостка та Шосткинського району Сумської області.
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо повноважень) (реєстр.№4570, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
5. Про проект Закону про послуги, що надаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та бюджетними установами (реєстр.№4176, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
6. Про проекти Законів про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України":
6.1. Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник туризму України") (реєстр.№2411, друге читання).
6.2. Про проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо встановлення почесного звання "Заслужений гірник України") (реєстр.№1462, друге читання).
6.3. Про проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник цивільного захисту") (реєстр.№2103, друге читання).
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо посилення протидії корупції (реєстр.№4276, н.д. Г.Москаль).
8. Про проект Закону про внесення змін до Закону "Про службу в органах місцевого самоврядування" щодо посилення протидії корупції (реєстр.№4278, н.д. Г.Москаль).
9. Про лист Міністра юстиції України Оніщука М.В. щодо перегляду раніше прийнятого рішення.
***
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект порядку денного засідання Комітету.
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету та визначитися шляхом голосування щодо його прийняття за основу.
Пропозицію підтримано одноголосно.
О.Омельченко звернувся до членів Комітету з проханням висловити зауваження і пропозиції до проекту порядку денного.
С.Гордієнко запропонував включити до порядку денного питання про проект Постанови про звільнення Вовкуна Василя Володимировича з посади Міністра культури і туризму України (реєстр. №4701 від 23.06.2009 р.), внесений народним депутатом України В.Дем’янчук.
Пропозицію не підтримано.
О.Боднар запропонувала не розглядати питання про проект Постанови про звільнення Вакарчука І.О. з посади Міністра освіти і науки України (реєстр.№4688, н.д. Д.Табачник, Ю.Бойко, В.Горбаль, А.Толстоухов) і виключити його з проекту порядку денного.
Пропозицію підтримано.
В.Павленко запропонував провести розгляд проекту закону реєстр. №4176 одразу після питання про призначення позачергових місцевих виборів.
Пропозицію підтримано одноголосно.
О.Омельченко запропонував перенести розгляд питання про лист Міністра юстиції України Оніщука М.В. на наступне засідання Комітету.
Пропозицію підтримано.
В.Петренко вніс пропозицію перенести розгляд проектів законів реєстр.№4276 та реєстр №4278 на інше засідання Комітету у зв’язку з відповідним проханням їх автора – народного депутата України Г.Москаля.
Пропозицію підтримано одноголосно.
С.Подгорний запропонував розглянути проект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо строків повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №4177 від 24.06.2009 р., на заміну раніше поданого).
Пропозицію підтримано одноголосно.
О.Омельченко вніс пропозицію щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з врахуванням запропонованих змін в такій послідовності питань:
1. Про призначення позачергових місцевих виборів:
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області.
2. Про проект Закону про послуги, що надаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та бюджетними установами (реєстр.№4176, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
3. Питання адміністративно-територіального устрою:
3.1. Про встановлення меж міста Красноперекопськ та Красноперекопського району Автономної Республіки Крим.
3.2. Про встановлення меж міста Охтирка та Охтирського району Сумської області.
3.3. Про встановлення меж міста Шостка та Шосткинського району Сумської області.
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо повноважень) (реєстр.№4570, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
5. Про проекти Законів про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України»:
5.1. Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник туризму України») (реєстр.№2411, друге читання).
5.2. Про проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо встановлення почесного звання «Заслужений гірник України») (реєстр.№1462, друге читання).
5.3. Про проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник цивільного захисту») (реєстр.№2103, друге читання).
6. Про проект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо строків повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №4177 від 24.06.2009 р., н.д. І.Кириленко, С.Подгорний, М.Трайдук, на заміну раніше поданого).
УХВАЛИЛИ:
1.Затвердити порядок денний засідання комітету в цілому із запропонованими змінами.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
1.1
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.
Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів до питання про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 20 вересня 2009 року.
Загалом на розгляд подається 26 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів. Вони стосуються дострокового припинення повноважень 18 сільських, 5 селищних та 3 міських голів з таких причин: 17 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 2 – у зв’язку з набранням законної силу обвинувальними вироками стосовно них, 2 – відповідно до рішень відповідних місцевих рад, 4 – у зв’язку зі смертю. Також пропонується призначити позачергові вибори Морської сільської ради Судацької міської ради Автономної Республіки Крим.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:
- Супівського сільського голови (Супівська сільська рада Барського району Вінницької області);
- Володарського сільського голови (Володарська сільська рада Поліського району Київської області);
- Уїздецького сільського голови (Уїздецька сільська рада Млинівського району Рівненської області);
- Мар'янівського сільського голови (Мар'янівська сільська рада Старобешівського району Донецької області);
- Вишнівського сільського голови (Вишнівська сільська рада Ружинського району Житомирської області);
- Ярославського сільського голови (Ярославська сільська рада Бобровицького району Чернігівської області);
- Раковицького сільського голови (Раковицька сільська рада Радомишльського району Житомирської області);
- Білоусівського сільського голови (Білоусівська сільська рада Чорнухинського району Полтавської області);
- Красінського сільського голови (Красінська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області);
- Новотроїцького селищного голови (Новотроїцька селищна рада Волноваського району Донецької області);
- Сальківського селищного голови (Сальківська селищна рада Гайворонського району Кіровоградської області);
- Надеждівського сільського голови (Надеждівська сільська рада Чаплинського району Херсонської області);
- Панютинського селищного голови (Панютинська селищна рада міста Лозова Харківської області);
- Онуфріївського селищного голови (Онуфріївська селищна рада Онуфріївського району Кіровоградської області);
- Славгородського селищного голови (Славгородська селищна рада Синельниківського району Дніпропетровської області);
- Олександрівського міського голови (Олександрівська міська рада Артемівської районної ради міста Луганська Луганської області);
- Петровського міського голови (Петровська міська рада Краснолуцької міської ради Луганської області);
- Валківського міського голови (Валківська міська рада Валківського району Харківської області);
- Морської сільської ради та Морського сільського голови (Морська сільська рада Судацької міської ради Автономної Республіки Крим);
- Павленківського сільського голови (Павленківська сільська рада Лебединського району Сумської області);
- Руднянського сільського голови (Руднянська сільська рада Броварського району Київської області);
- Новоукраїнського сільського голови (Новоукраїнська сільська рада Роздільнянського району Одеської області);
- Перехрестівського сільського голови (Перехрестівська сільська рада Фрунзівського району Одеської області);
- Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Очаківського району Миколаївської області);
- Богданівського сільського голови (Богданівська сільська рада Знам'янського району Кіровоградської області);
- Жежелівського сільського голови (Жежелівська сільська рада Козятинського району Вінницької області);
на неділю 20 вересня 2009 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.2
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області.
Доповідач зазначив, що питання постало перед Комітетом у зв’язку із систематичними грубими порушеннями Нагірянським сільським головою Барною Олегом Степановичем Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», “Про службу в органах місцевого самоврядування”, інших нормативно – правових актів, що призвело до порушення прав та свобод жителів селища Нагірянка, а також не вирішення Нагірянським сільським головою питань, віднесених до його відома.
С.Подгорний запропонував членам Комітету ознайомитися з матеріалами, підготовленими Робочою групою за наслідками виїзду на місце, численних зустрічей з представниками і службовцями органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, прокуратури, депутатами місцевих ради, представниками громади с.Нагірянка, вивчення, аналізу та узагальнення великого масиву документів, в тому числі протестів прокурора та рішень судів. Всі вони засвідчують серйозність аргументів і достатність підстав для призначення позачергових виборів Нагірянського сільського голови.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Нагірянського сільського голови (Нагірянська сільська рада Чортківського району Тернопільської області) на неділю, 20 вересня 2009 року, прийнявши відповідну постанову Верховної Ради України;
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 8 народних депутатів України, «Проти» - 1 нардний депутат України (Ю.Ключковський).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про проект Закону про послуги, що надаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та бюджетними установами (реєстр.№4176, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
Доповідач зазначив, що законопроект внесено з метою врегулювання питань щодо визначення суб’єктів надання послуг та спрямування коштів, які надходять за надання послуг, до державного та місцевих бюджетів. Цю ініціативу варто підтримати, оскільки це дозволить запобігти так званій «комерціалізації» державних повноважень шляхом делегування органами державної влади та місцевого самоврядування власних функцій суб’єктам господарювання, зменшити втрати державного та місцевих бюджетів.
В.Павленко від імені підкомітету запропонував проект висновку Комітету, у якому рекомендується Верховній Раді України законопроект реєстр. №4176 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, С.Романюк.
Ю.Ключковський звернув увагу членів Комітету, що в законопроекті не надано визначення окремих ключових термінів. Зокрема, базового поняття «державні послуги». Також із метою забезпечення повноти законодавчого регулювання цієї сфери суспільних відносин, доцільно було б передбачити безпосередньо у законопроекті реєстр. №4176 положення, що встановлюють засади відповідної діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, оскільки, власне порядку надання послуг як такого у законопроекті не виписано. Тому він потребує суттєвого доопрацювання у ході підготовки до другого читання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про послуги, що надаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та бюджетними установами (реєстр. №4176 від 06.03.2009 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Доручити виступити від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання голові підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, народному депутату України В.Павленку
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
3.1
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Сінченка про встановлення меж міста Красноперекопськ та Красноперекопського району Автономної Республіки Крим.
В.Сінченко повідомив, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим порушила перед Верховною Радою України клопотання про встановлення меж міста Красноперекопська і Красноперекопського району. Відповідно до проекту змін меж в межі міста включаються існуюча територія міста та 1500,98 гектара території, яка знаходиться у віданні Красноперекопської міської ради. Це землі індивідуальної забудови та садово-городницьких товариств – 465,0 гектара, землі промисловості і транспорту – 416,26 гектара, землі резервного фонду та загального користування – 619,72 гектара. Після внесення змін територія міста Красноперекопська становитиме 2241,98 гектара, а територія Красноперекопського району – 123096,50 гектара.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету погодитися з пропозиціями Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо позитивного вирішення цього питання і підтримати клопотання Верховної Ради Автономної Республіки Крим про встановлення меж міста Красноперекопська і Красноперекопського району.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про встановлення меж міста Красноперекопська і Красноперекопського району Автономної Республіки Крим» прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
3.2
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Сінченка про встановлення меж міста Охтирка та Охтирського району Сумської області.
В.Сінченко повідомив, що Сумська обласна рада порушила перед Верховною Радою України клопотання про встановлення меж міста Охтирка і Охтирського району. Всього планується включити в межі міста 231,53 гектара земель, з них 53,07 гектара земель, які знаходяться у віданні Кардашівської сільської ради Охтирського району і 178,46 гектара земель, які знаходяться у віданні Пологівської сільської ради Охтирського району.
Водночас із території міста передаються 7,53 гектара в межі території, яка знаходиться у віданні Кардашівської сільської ради Охтирського району. Таким чином, площа земель міста Охтирка, після внесення відповідних змін згідно проекту, становитиме 3186,0 гектара і Охтирського району – 128446,0 гектара.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету погодитися з пропозиціями Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо позитивного вирішення цього питання і підтримати клопотання Сумської обласної ради про встановлення меж міста Охтирка і Охтирського району.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про встановлення меж міста Охтирка і Охтирського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
3.3
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Сінченка про встановлення меж міста Шостка та Шосткинського району Сумської області.
В.Сінченко повідомив, що Сумська обласна рада порушила перед Верховною Радою України клопотання про встановлення меж міста Шостка і Шосткинського району. На сьогодні згідно проекту землеустрою існуюча території міста становить 3557,0 гектара. В межі міста передбачено включити 321,87 гектара території, яка знаходиться у віданні Ковтунівської сільської ради Шосткинського району, 84,2 гектара – Ображіївської сільської ради Шосткинського району, 14,0 гектара – Миронівської сільської ради шосткінського району, 391,75 гектара – Гамаліївської сільської ради Шосткинського району. Таким чином, територія міста Шостка, після внесення відповідних змін згідно проекту, становитиме 4368,82 гектара і територія Шосткинського району – 121089,18 гектара.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету погодитися з пропозиціями Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо позитивного вирішення цього питання і підтримати клопотання Сумської обласної ради про встановлення меж міста Шостка і Шосткинського району.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про встановлення меж міста Шостка і Шосткинського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо повноважень) (реєстр.№4570, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
Доповідач зазначив, що проектом Закону пропонується внесення змін до статей 6, 26 та 42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” з метою врегулювання окремих питань організації системи місцевого самоврядування та визначення повноважень органів і посадових осіб місцевого самоврядування.
Зокрема передбачається, що територіальні громади сусідніх сіл, селищ, міст зможуть об’єднуватись в одну територіальну громаду, створювати єдиний орган місцевого самоврядування та обирати єдиного сільського, селищного, міського голову за рішеннями не територіальної громади, прийнятих на їх референдумах, як це передбачено чинним Законом, а за рішенням відповідних рад. Також місцеві ради планується наділити правом приймати рішення щодо надання згоди на відведення відповідним органам виконавчої влади земельних ділянок, розташованих на території ради але за межами населеного пункту. Сільський, селищний, міський голова матиме право погоджувати призначення на посаду та звільнення з посади керівників комунальних дошкільних, загальноосвітніх та позашкільких навчальних закладів, звертатися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно з обов’язковим для розгляду запитом щодо надання відомостей про власника нерухомого майна, яке розташоване на відповідній території.
М.Трайдук від імені підкомітету запропонував проект висновку Комітету, в якому рекомендується Верховній Раді України законопроект реєстр. №4750 за наслідками розгляду у першому читані прийняти за основу.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
С.Гордієнко відзначив, що, на його думку, це обхідний шлях вирішити питання адміністративно-територіальної реформи, оскільки пряме безпосереднє рішення не проходить. Він вказав на безпідставність внесення змін до статті 42 в частині наділення сільського, селищного, міського голови звертатися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно, оскільки всі необхідні повноваження для цього голова має. Причому це стосується будь-яких категорій органів, установ, організацій (в т.ч. судів), а не лише окремо визначеного органу.
В.Сінченко зауважив, що документ потребує суттєвого доопрацювання в розрізі повноважень Комітету. В першу чергу з точки зору адміністративно-територіального устрою. Це особливо очевидно, якщо зважити на настрої, що панували під час проведення недавніх комітетських слухань.
Ю.Ключковський вказав, що окремі положення законопроекту виписані на грані дотримання Конституції України. Він категорично заперечив можливість погодження призначень керівників закладів освіти сільськими, селищними, міськими головами. Це нівелює державну природу освітянських послуг, єдність системи освіти. Крім того, обійтися внесенням змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» для врегулювання пропонованих сфер суспільних відносин не вдасться. Необхідно ретельно переглянути земельне законодавство.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (реєстр. № 4570) при розгляді у першому читанні прийняти за основу.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України – голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 7 народних депутатів України, «Проти» – 2 народні депутати України (О.Омельченко, С.Гордієнко).
Рішення прийнято.
О.Омельченко запропонував у разі прийняття законопроекту реєстр. №4750 за основу, для його підготовки до другого читання створити Робочу групу Комітету, а її головою призначити Заступника Голови Комітету, народного депутата України В.Сінченка.
Пропозицію підтримано.
5.
5.1
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник туризму України») (реєстр. №2411, друге читання).
Доповідач повідомив, що законопроект доопрацьовано у підкомітеті з питань державного будівництва та подано на розгляд Комітету у вигляді порівняльної таблиці. Підкомітет запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому рекомендується Верховній Раді України законопроект реєстр. № 2411 за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник туризму України») (реєстр. № 2411) при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, секретарю Комітету Гордієнку С.В.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.2
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо встановлення почесного звання «Заслужений гірник України») (реєстр.№1462, друге читання).
Доповідач повідомив, що законопроект доопрацьовано у підкомітеті з питань державного будівництва та подано на розгляд Комітету у вигляді порівняльної таблиці. Підкомітет запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому рекомендується Верховній Раді України законопроект реєстр. № 1462 за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України”) (реєстр. № 1462) при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, секретарю Комітету Гордієнку С.В.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.3
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник цивільного захисту») (реєстр.№2103, друге читання).
Доповідач повідомив, що законопроект доопрацьовано у підкомітеті з питань державного будівництва та подано на розгляд Комітету у вигляді порівняльної таблиці. Підкомітет запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому рекомендується Верховній Раді України законопроект реєстр. № 2103 за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо запровадження почесного звання “Заслужений працівник цивільного захисту України”) (реєстр. № 2103) при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, секретарю Комітету Гордієнку С.В.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо строків повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №4177 від 24.06.2009 р., н.д. І.Кириленко, С.Подгорний, М.Трайдук, на заміну раніше поданого).
Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до частини першої статті 136, частин першої та другої статті 141 Конституції України та встановити, що строк повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових виборах, становить п’ять років. Законопроектом також пропонується, щоб дія зазначених положень Конституції України в запропонованій ним редакції поширювалась на депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення), районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових виборах 26 березня 2006 року.
С.Подгорний запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому підтримується розгляд законопроекту реєстр. №4177 на пленарному засіданні парламенту та його направлення до Конституційного Суду України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне за результатами обговорення Верховною Радою України питання про включення законопроекту про внесення змін до Конституції України до порядку денного сесії Верховної Ради та про порядок продовження роботи над ним прийняти відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 146 Регламенту Верховної Ради України рішення про включення законопроекту до порядку денного сесії Верховної Ради та одночасне звернення до Конституційного Суду України про надання Конституційним Судом України висновку щодо відповідності законопроекту вимогам статей 157 і 158 Конституції України.
2. Поінформувати про це рішення Комітет Верховної Ради України з питань правової політики, який визначено головним з підготовки зазначеного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
Голова Комітету О. ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С. ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
24.06.2009 року
1. Про призначення позачергових місцевих виборів:
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Інформація Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області.
2. Про проект Закону про послуги, що надаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та бюджетними установами (реєстр.№4176, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
3. Питання адміністративно-територіального устрою:
3.1. Про встановлення меж міста Красноперекопськ та Красноперекопського району Автономної Республіки Крим.
3.2. Про встановлення меж міста Охтирка та Охтирського району Сумської області.
3.3. Про встановлення меж міста Шостка та Шосткинського району Сумської області.
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо повноважень) (реєстр.№4570, КМУ, Ю.В.Тимошенко).
5. Про проекти Законів про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України»:
5.1. Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник туризму України») (реєстр.№2411, друге читання).
5.2. Про проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо встановлення почесного звання «Заслужений гірник України») (реєстр.№1462, друге читання).
5.3. Про проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник цивільного захисту») (реєстр.№2103, друге читання).
6. Про проект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо строків повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №4177 від 24.06.2009 р., н.д. І.Кириленко, С.Подгорний, М.Трайдук, на заміну раніше поданого).